۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۱۲۰۷۹
امام جمعه دامغان مطرح کرد؛

حج ابراهیمی مظهر وحدت مسلمانان جهان| زوال درونی اسرائیل غاصب مشهود است

حج ابراهیمی مظهر وحدت مسلمانان جهان| زوال درونی اسرائیل غاصب مشهود است
امام جمعه دامغان گفت: حجاج معزز ایرانی حج را مظهر حیات متعالی معنوی بدانند و همچون همیشه با متانت و رفتار شایسته خود معرف هویت و ملیت و فرهنگ غنی ایرانی باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت و ایام میلاد کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) و برشمردن برخی از ویژگی‌های وجود مبارک حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: میهن و ملت ما مفتخر به حضور و متنعم از نعمت وجود این دو گوهر ناب خاندان اهل بیت (ع) هستند.

امام جمعه دامغان در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام حج این واجب الهی را مظهر برادری و وحدت مسلمانان جهان نامید و با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در اینباره، خاطر نشان کرد: میلیون‌ها مسلمان عاشق حضرت حق همچون کبوترانی در ایام حج برگرد حرم امن الهی طواف می‌کنند و در عرفات و منا و ... اعمال خود را از سر صدق و اخلاص انجام می‌دهند همانا حج ابراهیمی مظهر عروج اخلاقی و معنوی انسان است.

وی با تأکید بر اینکه حجاج بیت الله الحرام باید توجه ویژه‌ای به جایگاه مهم برائت از مشرکان و مستکبران عالم و حمایت از مظلومان جهان در اعمال حج خود داشته باشند، اضافه کرد: حجاج معزز ایرانی نیز این واجب الهی را مظهر حیات متعالی معنوی بدانند و همچون همیشه با متانت و رفتار شایسته خود معرف هویت و ملیت و فرهنگ غنی ایرانی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زوال درونی و چالش‌های فراوان اجتماعی و شکاف داخلی گسترده در جامعه و رژیم جعلی اسرائیل، خاطر نشان کرد: امروز رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی بیش از آنکه نگران ایران و حزب الله و حماس باشد نگران فرار صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی و فساد گسترده داخلی خود است.

گفتنی است تجلیل از خدمات شهردار انقلابی و پرتلاش دامغان به نمایندگی از مجموعه کارکنان خدوم و کارگران زحمتکش شهرداری دامغان و اعضای شورای اسلامی توسط سوی حجت الاسلام والمسلمین حسینیان به مناسبت ۱۴ تیر روز شهرداری‌ها از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./۹۷۷/پ202/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات